Valera

valera

Valera is een Zwitsers merk, actief in het ontwerp en de productie van professioneel materiaal voor haarverzorging sinds 1955.  De producten zijn bestemd voor professionele kappers en de onderneming wou haar zichtbaarheid op onze markten verhogen, een opdracht die ze aan Distec toevertrouwde.

Problematiek

In België, Frankrijk en Nederland wordt de markt van de haarverzorging hoofdzakelijk gedomineerd door Babyliss en Philips. De sector is stabiel en de retailers zien het belang van een nieuw productengamma in hun rekken niet.

Distec heeft de nodige argumenten gebruikt om hen te overtuigen.

Oplossing

Distec heeft op zijn goede relaties met bepaalde retailers gemikt en hen voorgesteld om een test te doen door de producten Valera in hun winkels aan te bieden.

Om het Zwitserse merk te onderscheiden van de concurrerende producten heeft Distec zijn USP benadrukt: Zwisters concept en fabricage, materiaal voor professionals.

Het team van Distec schrikt er niet voor terug om te innoveren door het systeem met octrooi RotoCord voor te stellen dat knopen in de kabel verhindert, alsook een motor AC pro, die krachtiger en duurzamer is.

De POS, die Distec bedacht, is kwalitatief, alternatief en innoverend om de eindklant te interpelleren.

Er werden notoriteits- en zichtbaarheidscampagnes gevoerd in de gespecialiseerde pers en in de modewereld met publicaties in het tijdschrift ELLE en partnerschappen met de kapper Domenico Toscano.

Resultaten

  1. De producten Valera hebben een afzetmarkt gevonden: klanten die een professioneel resultaat willen en bereid zijn om de nodige prijs te betalen,
  2. De verdelers zijn blij met dit rendement op investeringen van het gamma en zijn positieve impact op de gemiddelde aankopen in deze categorie,
  3. In 2015 wordt Valera 60 jaar en Distec is vastberaden om dit te laten weten!

!