Iluminage

iluminage

Iluminage is het resultaat van een partnerschap tussen Syneron en Unilever, die de ambitie had om leider te worden in de elektronische schoonheidssector.

Iluminage contacteert Distec om het eerste product van dit partnerschap te lanceren, een toestel voor definitieve ontharing, dat IPL en radiofrequentie combineert voor een optimaal resultaat.

Problematiek

Het IPL-marktsegment is nieuw en werd hoofdzakelijk gecreëerd en gedomineerd door Philips. Heel wat andere spelers hebben zich op deze markt gewaagd, maar technische tekortkomingen werden hen fataal. Iluminage steunde daarom op innovatieve technologieën, in combinatie met een hoog aantal klinische proeven.

De kwaliteit is verzekerd, maar het publiek is nog niet vertrouwd met deze nieuwe technologie. Distec wil de consumenten sensibiliseren en geruststellen over de doeltreffendheid van de producten.

Oplossing

Het team van Distec beslist om zich eerst toe te spitsen op de producten die de resultaten van professionele instellingen het best benaderen. De technologie Elos is perfect om dit te doen omdat ze de gebruikers tastbare voordelen biedt (doeltreffender, sneller, zekerder).

Daarna investeert Distect in de opleiding van de verkopers om ervoor te zorgen dat ze de voordelen van deze nieuwe technologie ten opzichte van goedkopere producten - lees van minder goede kwaliteit - kunnen uitleggen.

Er werd bijzondere aandacht besteed aan de communicatie naar de eindklant toe om de voordelen van de producten Iluminage ten opzichte van de concurrenten te benadrukken.

Resultaten

  1. Iluminage is leider in waarde in dit segment in België, Frankrijk, Luxemburg en Nederland,
  2. De gebruikers van onze markten erkennen de technologie Elos als de meest doeltreffende,
  3. De verdelers zijn tevreden met de positionering, die voor een vaste gemiddelde verkoop zorgt en de klanten bindt.