Revitive

revitive

Revitive, Engels merk, biedt producten aan die helpen om de bloedsomloop in de benen te stimuleren en de symptomen van vochtophoping (zware benen, gezwollen enkels, krampen, koude voeten, enz.) te verminderen. Hun doeltreffendheid is wetenschappelijk bewezen.

Het gamma is reeds een succes in Australië, Canada, de VSA en de Scandinavische landen. Het was voor Revitive logisch om de hulp van Distec in te roepen om onze markten te veroveren.

Problematiek

Revitive is een revolutionnair toestel, maar onbekend bij het grote publiek. Dit productengamma bestond nog niet in de catalogus van de verdelers.

Distec heeft hen moeten overtuigen van deze buitenkans en hen moeten sensibiliseren voor het probleem van vochtophoping dat 30 % van de bevolking treft.

Distec heeft verdelers moeten opleiden, informeren en geruststellen om deze producten te kunnen lanceren.

Oplossing

Distec heeft zijn goede relaties met bepaalde retailers gebruikt om Revitive in het circuit van de gespecialiseerde grootwarenhuizen te introduceren.

Omdat het concept onbekend was bij het grote publoek, moest absoluut de mogelijkheid geboden worden om het product in de winkel te testen. Daarom heeft Distec oplossingen uitgewerkt om het product te tonen, te testen en aanvullende informatie in een leaflet te verwerken.

Ook de opleiding van de verkopers was belangrijk omdat de meeste verkopers niet tot het doelpubliek van het product behoorden. Ze moesten dus gesensibiliseerd en ingelicht worden over het voordeel van Revitivite om op hun beurt de klanten te overtuigen.

Distec heeft intensieve tv-campagnes gevoerd op de nationale zenders in België en Frankrijk, gekoppeld met campagnes in gezondheidstijdschriften.

De geloofwaardigheid en doeltreffendheid van het product vormden de sleutel tot zijn succes en daarom zette Distec hoog in op een aanwezigheid in het medische milieu door deel te nemen aan de "Printemps de la phlébologie" en door een partnerschap te creëren met Dr. Benigni, bekend Frans fleboloog.

Résultats

  1. Revitive veroverde een plaats bij alle gespecialiseerde retailers in de tweede helft van 2013,
  2. Ongeveer 100.000 personen zagen hun leven veranderen dankzij het dagelijkse gebruik van Revitive,
  3. Revitive maakt begin 2015 zijn opwachting bij de apothekers.